fbpx

פוסט: סיכום פרוייקט בניית דף נחיתה שיווקי עם סליקה, + אוטומציות בסמוב למועדון האקטואליה לחרשים

החודש יצא לי לשמחתי לבנות ללקוח פרוייקט ייחודי שהוא גם למטרה טובה וגם היה מעניין ומאתגר ונתן לי השראה לבנות דברים דומים ללקוחות.

הכנתי לכם סיכום שמספר קצת על הפרוייקט, מה עשיתי בו, איך זה עובד ומה התוצאות כמובן.

מדובר על הקמת דף נחיתה שיווקי למועדון אקטואליה בשפת הסימנים.
עידו כהן הוא מרצה על אקטואליה בשפת הסימנים ומכין סרטוני אקטואליה באופן קבוע בצורה מונגשת והוא החליט ליצור מועדון סגור בתשלום בפייסבוק כדי לאגד בו את הסרטונים וליצור קהילה סגורה ומגובשת.

הפרוייקט כלל עבודה בכמה מישורים:

  • כתיבת תוכן מכירתי לדף נחיתה שיווקי אך עם דגש על שפה פשוטה וברורה
  • עיצוב נקי ופשוט אותיות בכתב גדול לכבדי ראייה וללא צבעים צבעוניים מידי
  • כתיבת תסריט ללקוח לצורך סרטון הסבר על המועדון
  • חיבור דף הנחיתה לסליקה בקרדקום עם אופציות לתשלום חודשי ושנתי
  • יצירת אוטומציות בסמוב למגנגון חידוש מנויים, מה קורה אחרי שנגמר המנוי, התראות למנהל ומיילים לאחר ההרשמה וכו’

הכלים בהם השתמשתי:
חשבון בקרדקום וסליקה ב-UPAY
חשבון במערכת סמוב שמשמש גם לדיוורים וגם כמובן לאוטומציות

כך נראה דף הנחיתה: https://lp.vp4.me/mpjj

לאחר התשלום קורות כמה פעולות:
יוצאת חשבונית מחשבונית ירוקה
הלקוח מקבל הודעה על אישור העסקה
הלקוח עובר לדף תודה ובו יש לו קישור להצטרפות לקבוצת המועדון
במקביל הלקוח מקבל מייל עם סיסמא למועדון וקישור לקבוצת הפייסבוק 

הכנתי שתי אוטומציות עיקריות בסמוב
1. לקוח שהתחיל הרשמה בקרדקום ולא המשיך נכנס לקבוצה של “התחילו הרשמה ולא המשיכו:
ואחרי יום המערכת בודקת אם הוא שילם אם לא שילם מקבל מייל של “לא השלמת את הרכישה”

2. לאחר ההרשמה לחודש או לשנה קרדקום מעבירים את הנתון למערכת של סמוב ואז התוקף של המנוי מתעדכן בהתאם למוצר שאותו רכש, הוא מקבל מייל של אחרי רכישה, ובזמן סיום התוקף הוא מקבל הודעה אוטומטית.

כך זה נראות האוטומציות בסמוב מבפנים

דף נחיתה שיווקי


אתגרים שנתקלנו בהם במהלך ההשקה ופתרונות שמצאנו:
– לקוחות לא טכנולוגים או ללא כרטיס אשראי, יצרתי טופס להזנה ידנית של פרטי לקוח ותוקף מנוי ואז אחרי שלקוח משלם בהעברה בנקאית ממלאים טופס ידני ומאז כל האוטומציה מתחילה לפעול.

– יצרנו נוהל מה עושים אם לקוח הכניס כתובת מייל שגויה
– יצרנו נוהל מה עושים כאשר אין ללקוח כתובת מייל

התוצאות:
מכיוון שלעידו הייתה כבר קהילה שמתעניינת במועדון, ומכיוון שהוא הכין במקביל סרטון בשפת הסימנים שמסביר בדיוק איך להרשם למועדון ההצלחה הייתה מסחחרת, היו הרבה הרשמות למועדון והרבה ביקוש ואני בטוחה שזאת רק ההתחלה.

לסיכום:
זה אחד הפרוייקטים שהכי נהנתי לעבוד עלייהם, הסיבה שזה היה כל-כך כיף זה שהפרוייקט שילב גם עיצוב, גם כתיבה, גם אוטומציות וגם הרבה מחשבה איך אפשר לעשות את התהליכים פשוטים וברורים יותר לגולשים אך מצד שני שכל המערכת תעבוד כמה שיותר אוטומטית ותחסוך כמה שיותר עבודה.

לרשימת השירותים והמוצרים שלי

הכנתי בקבוצה שלי “אוטומציה להמונים” הדרכה על האוטומציות שאפשר לעשות במערכת של סמוב והדגמתי את כל התהליך שכתבתי פה. מוזמנים להצטרף לקבוצה ולצפות.