fbpx

פוסט: 7 רעיונות לאוטומטציות שיווקיות שיחסכו לכם זמן בעסק ויעזרו לכם להתייעל

כיום כל בעל עסק יודע שכדאי להפוך את העסק לכמה שיותר אוטומטי כך שיהיה צורך להשקיע כמה שפחות זמן במטלות ששואבות זמן ולהשאיר יותר זמן לעשות את מה שאתם טובים בו.

ריכזתי עבורכם בפוסט כמה רעיונות לאוטומציות פשוטות שכל בעל עסק יכול לשלב בעסק בקלות ולהפוך את העסק לאוטומטי ומתקדם וכך להגיע לעוד לקוחות ולחסוך זמן יקר.

יש כמובן עוד מאות רעיונות והרבה אפשרויות אבל זו רק טעימה ואופציות לתהליכים שניתן ליצור באמצעות אוטומציות.

אוטומציות באמצעות מערכות דיוור 

תזכורות ללקוחות על תורים ופגישות

אם יש לכם עסק שמצריך לקבוע פגישות עם מספר לקוחות בכל יום יש כמובן נושא כאוב של הברזות וגם כמובן לקוחות ששוכחים להגיע.
כדי לצמצם את ביטולי הפגישות למינימום האפשרי ניתן ליצור אוטומציה שכל לקוח מקבל תזכורת למשל יום לפני הפגישה, או מספר שעות לפני.
ניתן גם להגדיר שהוא יוכל לאשר את הפגישה או לדחות וכך תצמצו את הביטולים למינימום האפשרי.
להסבר כיצד לבצע את התהליך לחצו כאן 

הקץ ל:"שלום, רציתי להזכיר שיש לתהילה תור לרופא"
הקץ ל:”שלום, רציתי להזכיר שיש לתהילה תור לרופא”

שירות לקוחות אחרי רכישה של מוצר או שירות

אם יש לכם עסק עם לקוחות שמקבלים ממכם שירותים כל הזמן ניתן לבקש מהם פידבקים באופן אוטומטי. אפשר להגדיר שכל לקוח מקבל הודעה לאחר קבלת השירות עם בקשה לדירוג, אם הוא דירג בצורה חיובית – מעולה, אם הוא דירג דירוג שלילי תוכלו ליצור איתו קשר טלפוני ותוכלו לברר את הנושא. כך הרווח כפול גם הלקוח מרגיש שקיבל שירות אישי ובקשה לתת פידבק על השירות וגם אתם מזהים מראש לקוחות לא מרוצים ויכולים לבדוק מה לא היה טוב ולנסות לשפר לפעם הבאה.

אוטומציה לקראת ימי הולדת או תאריכים חשובים של הלקוחות שלכם

אם יש לכם במאגר הנתונים את תאריכי הלידה של הלקוחות שלכם אתם יכולים בכל מערכת דיוור בצורה פשוטה שכל לקוח יקבל מייל או אסמאס לקראת היום הולדת עם הטבה שווה.
מנסיון לקוחות קבועים אוהבים מאד הנחות לקראת יום הולדת ושמחים לנצל אותן.

הכנת רשימת לקוחות שמתעניינים במוצר באופן אוטומטי ושליחת מייל ייעודי אלייהם

איך זה עובד? מכינים בכל מערכת דיוור מייל רגיל, בכל לינק למוצר ספציפי מגדירים שבאופן אוטומטי כל מי שלחץ על הלינק למוצר יכנס לקבוצת “המתעניינים במוצר X”
למשל: יש לך חנות מחשבים ואת שולחת בתחילת כל חודש מבצעים על מחשבים חדשים, על כל דגם חדש יש לינק ומי שלוחץ עליו מבחינתך כנראה מתעניין במוצר.
גם אם הוא לא רכש תוכלי להגדיר שבגלל שלחץ יעבור לרשימת המתעניינים ואז אחרי יומיים יקבל מייל עם הכותרת: 15 אפשרויות שיש למחשב X ואין לאף מחשב אחר, או מבצע על מחשב X לזמן מוגבל.
הפעולות האלו יגרמו ללקוח שהתעניין במוצר ולחץ על הלינק להכנס למייל הנוסף וגם אולי לרכוש אותו לבסוף.

השגת לידים דרך פופ-אפ באתר והמשך קשר עם הלקוחות באופן אוטומטי עם מערכת דיוור

אחת השיטות להגיע ללקוחות רלוונטים לרשימת התפוצה או לידים היא הצבת פופ-אפ באתר, אני אוהבת להכין לכל פופ-אפ שתי גרסאות ולבצע AB טסטינג ולראות מה ממיר יותר התוצאות הרבה פעמים מפתיעות.
ניתן לדוגמה: להטמיע פופ-אפ בעמוד הבית המציע טיפים לסידור הבית בחמישה שלבים. הלקוח מקבל באופן אוטומטי את המייל עם הטיפים, לאחר מספר ימים הלקוח יקבל מייל נוסף עם הצעה לקנייה ולקוחות שלחצו על ההצעה לקנייה יעברו לרשימה נפרדת ולקוחות שלחצו על צפייה בסרטון יעברו לרשימה נפרדת. כך ניתן באמצעות פופ-אפ פשוט באתר להגיע ללקוחות ולהעביר אותם תהליכי מכירה ארוכים. אם מדובר על לקוחות שאתם רוצים ליצור קשר מיד לאחר השארת הליד בפופ-אפ תוכלו להגדיר שעל כל ליד שנרשם תקבלו חיווי במייל או באסמס וכך תצרו איתו קשר מיידית ולא תפספסו.

מתי ימציאו רובוט שמטאטא את הבית ומכניס כביסה מקופלת לארון?
מתי ימציאו רובוט שמטאטא את הבית ומכניס כביסה מקופלת לארון?

אוטומטציה לכל תהליך ההרשמה הסליקה והחשבוניות להרצאות/ סדנאות/ כנסים

יש עסקים רבים שמבזבזים הרבה זמן ומפסידים כסף בגלל שכל נושא התשלומים וההרשמות מסורבל ולא נוח.
אחד הדברים הראשונים שעסק שרוצה להתייעל ולהיות אוטומטי צריך לעשות זה לגבות תשלום בצורה מהירה ונוחה. ההמלצה היא לבנות את כל תהליך ההרשמה אוטומטי ומהיר כך שמה שנשאר לכם זה רק לוודא שנרשמו מספיק אנשים ושהכל עובד תקין וזהו.  על כך אני אכין בקרוב פוסט נפרד ומפורט.

אוטומציות באמצעות צ’אטבוטים בפייסבוק

באמצעות מערכות כמו Chatfule או Manychat  ניתן לבנות בצ’אט בוט שיתכתב עם הלקוח.
אני אכין בקרוב מאמר נפרד על היתרונות של השימוש בצ’אט בוטים ומאמר על רעיונות יצירתיים לצ’אט בוטים.
בינתיים הכנתי מאמר עם מדריך איך לבנות בוט פשוט שמגיב לכל מי שמגיב על פוסט בפייסבוק ושולח הודעה פרטית עם מה שתבחרו.
זה מעולה להשתמש בזה בשביל לשלוח אנשים לקבל מדריך חינמי, או צ’ק ליסט או רשימת טיפים.
הכלי הזה מדהים בעיקר מכיוון שכל מי שמתכתב עם הבוט ומגיב לו נכנס לרשימת תפוצה שלכם ואתם יכולים בהמשך לשלוח אליו הודעה פרטית ולהנות מאחוזי פתיחה גבוהים ואחוז תגובתיות גבוה.
בנוסף, זה כלי מצויין לשיפור שירות לקוחות והפתחת כמות הפניות אך כמובן שיש לחשוב טוב איך לבצע את הניסוחים כדי שאנשים יהנו להתכתב עם הבוט ולא יתבאסו שאין מאחוריו איש אמיתי.

אוטומטציות ללידים מפייסבוק

ניתן בקלות יחסית לקחת את הלידים שנוצרו באמצעות קמפיין לידים בפייסבוק ובאמצעות זאפייר להגדיר שהם יעברו אוטומטית לקובץ אקסל בגוגל דרייב וכך לחסוך הרבה זמן יקר.

לסיכום:

כל עסק יכול באמצעות אוטומציות לייעל ולשפר את העסק וכמובן לחסוך זמן וכסף.
הראיתי כמה רעיונות לאוטומציות פשוטות שאפשר להכניס כמעט בכל עסק באמצעות מערכות דיוור ובוטים בפייסבוק.
כמובן שאפשר להתאים כל אוטומציה וכל רעיון לכל עסק בהתאמה אישית.

אם אהבתם את הפוסט אשמח שתשתפו ותגיבו.

תהילה