fbpx

פוסט: איך לנהל עסק עצמאי בחופש עם ילדים בבית?

ביולי האחרון החלטתי להשאר עם ניצן בבית חודשיים שלמים בפעם הראשונה.
הכנתי כמה טיפים איך לעבור חופש עם הילדים בבית + עבודה בעסק עצמאי בקלות ואפילו להנות מזה.

התלבטתי השנה בקיץ אם לשלוח את ניצן לקייטנה ולעבוד בשקט מהבית או לנסת בפעם הראשונה להשאר איתה חודשיים בבית ותוך כדי לעבוד.

מצד אחד יש הייתה לי הרבה עבודה מצד שני בתחילת החופש עברנו דירה ולא נהיה שמע לי להיט לעבור דירה ויום למחרת ללכת לקייטנה כשלא מכירים אף אחד.

החלטתי להשאר איתה בבית,לקוות לטוב וללמוד  להנות מזה!
עשיתי כמה הכנות כמו למשל בחודשיים שלושה שלפני החופש הגדול השתדלתי להתאמץ להשיג עוד לקוחות שמשלמים ריטיינר חודשי קבוע כדי להיות רגועה יותר מבחינה כלכלית.

הכנתי את עצמי מראש שזה יהיה קשה ומאתגר ובסופו של דבר זה עבר כמעט חלק ובסך הכל היה כיף.

סדר היום שלי היה נראה ככה:

קמתי כל יום בין 6:00-6:30 עבדתי עד שעה 8:00 שאז ניצן קמה, עניתי למיילים, תזמנתי פוסטים בפייסבוק/ אינסגרם, כתבתי ניולזטרים וכל מה שאפשר לעשות ולא מצריך שיחות טלפון לאנשים שעלולים להתעורר.

כשהיא קמה התארגנו, בחלק מהימים הקפצנו את אבא עם הרכב לתחנת רכב, כל יום בשלב הזה עשיתי את כל הסידורים שצריך כדי לא לצאת בהמשך היום מהבית שוב. (בנק, מוסך, קניות בסופר, דואר וכאלו)

בחלק ימים אחרי הסידורים הלכנו לבילוי כמו בריכה או ג’ימבורי במקרה כזה הייתה לי אפשרות לשבת לעבוד עם הלפטופ או לעשות שיחות טלפון (לקוחות, מס הכנסה וכאלו) וכמובן להיות זמינה לענות למיילים והודעות. ניסיתי למצוא מקומות בילוי שמאפשרים לילדה להנות ולי לעבוד, למשל: בית קפה עם ג’ימבורי צמוד. סרטים בקולנוע ואז ישבתי לעשות כל מה שאפשר דרך הטלפון.
מידי פעם הזמנתי אלינו חברות שלה ואז הן שיחקו ביחד ויכלתי לעבוד.

כל יום לקראת הצהריים חזרנו הביתה אז היא נחה קצת, שיחקה, ראתה סרטים ואני עבדתי מהלפטופ במיטה או שישבתי במחשב והיא ישבה לידי (הבאתי במיוחד עוד שולחן לידי כדי שנהיה קרובות) לפעמים

עבדתי והיא ישבה לידי וציירה, שיחקה קראה ספר או ראתה סרט.

היו ימים עמוסים יותר שהייתי חייבת לעבוד הרבה מהמחשב והיו ימים שפחות.

היו משימות שיכלתי לעשות יחד עם ניצן כמו להכין מחברות ודברים לסדנאות ואז הדבקנו ביחד מדבקות וסידרנו וזה היה מאד נחמד לשתף אותה בזה.

אחרי הצהריים יצאנו קצת לחצר או לגינה שליד הבית.. נפגשנו עם חברים ובילינו יחד.

כל יום בערב כשהיא הלכה לישון השלמתי את כל מה שדחוף, עבדתי עוד שעתיים שלוש בערב והכנתי מסודר את יום המחרת כדי להתכונן כמו שצריך.

כשהיו לי פגישות או שלקחתי אותה איתי או ששמתי אותה בבייביסיטר. כמובן שניסיתי לעשות כמה שפחות פגישות וכמה שיותר לסגור דברים בטלפון או להפגש בימי שישי.

כשהי לי סדנאות בימי שישי היא נשארה בבית עם אבא ובאמצע השבוע בערב שמתי אותה אצל חברה, בייביסיטר וכו’

לסיכום: זה קשה להיות עצמאית ולעבוד תוך כדי חופש הגדול, לא הרגשתי שזה פגע לי בעסק אבל הקושי העיקרי היה לגדול, לא הצלחתי להרים את הראש ולחשוב הלאה, לחשוב על רעיונות חדשים ולהתקדם. הצלחתי רק לתקתק את הכל כדי שימשיך כמו תמיד אבל לא מעבר.

השנה בחופש הגדול התכנית לעשות את אותו הדבר, השנה היא כבר מכירה יותר חברות, אז אני אנסה למצוא הורים שלא שולחים לקייטנה ופעם בשבוע שחברה תבוא אלייה ופעם בשבוע היא תלך לחברה כך זה ישאיר לי יום בשבוע שבו אני אוכל לדעת מראש שאני יכולה לקבוע פגישות ולצאת קצת מהבית.

מקווה שאהבתם את הפוסט ושאולי הוא יועיל לכם בחופש הגדול הקרוב!