fbpx

פוסט: איך צמצמתי את שעות העבודה שלי ל-5.5 שעות עם אותה הכנסה?

מאז שהבת שלי נולדה היא הלכה לגן כל יום מ-7:00 או 8:00 עד 16:30 לפחות.
בשבילי זה היה נורא ואיום, הייתי באה לקחת אותה בחורף ולפעמים כבר היה חושך בחוץ. ריחמתי גם עליה וגם על עצמי.

כשהתחלתי להיות עצמאית חשבתי שעכשיו אני אוכל לעבוד כל יום פחות ולקחת את ניצן מהגן מוקדם ועל הדרך לחסוך 1,000 ש”ח על צהרון.

אבל אז התחלתי ללמוד תואר שני, והלימודים נמשכו עד שעה מאוחרת והייתי חייבת להשאיר אותה בצהרון.

בשאר ימי השבוע הבטחתי לעצמי שאני אקח אותה מוקדם כמעט כל יום אבל לא הצלחתי.

כל יום הכנתי לעצמי רשימת משימות וישבתי לעבוד והגעתי לשעה 16:00 עם הלשון בחוץ.

החלטתי השנה שאני רוצה להגשים את החלום! לעבוד פחות ולהשאר על אותה תפוקה!

ולשמחתי זה עובד מצויין וממש כיף 🙂

איך עשיתי את זה?

  • הפסקתי ללכת לכנסים, קבוצות נטוורקינג, ימי עיון, סמינרים וכל זה. הקשבתי למלא פודקאסטים שעניינו אותי ביזמות. הלכתי בכל השנה לכנס אחד נקסט קייס וזהו.

 

  • תמיד טוב ללמוד דברים חדשים כדי להתקדם בחיים ובעבודה, כל מה שרציתי ללמוד למדתי דרך האינטרנט, לקחתי קורס פייסבוק ממומן באינטרנט אצל רוחמה סלע, למדתי במשך 3 חודשים קורס לשיפור אנגלית עם חברת speakingenglish.co.il דרך האינטרנט והיה מוצלח מאד. ממליצה גם מכל הלב. זה חוסך ים זמן וממש כיף ללמוד ככה.

 

  • התחלתי להיות קמצנית רצח על פגישות, רוצים להפגש איתי? יש סקייפ וטלפון ופגישות שחייבים עשיתי את רובם בימי שישי שפנויים לי. כך שאמצע השבוע מוקדש נטו לעבודה.

 

  • סידרתי את היומן כך שאם יש יום אחד שאני צריכה ליסוע לפגישה או לימודים אני עושה את שאר הפגישות הנחוצות באותו יום. כך צמצמתי למינימום את הימים שאני צריכה לצאת מהבית.

 

  • וחוץ מזה המשכתי לעבוד כמו שתמיד עבדתי -(אני אכתוב על זה פוסט נפרד בקרוב) כל יום בבוקר יש לי רשימת דברים לעשות. אני יושבת ועובדת ומסמנת V על כולם אחד אחד. לא דוחה משימות, לא מתחמקת ממשימות לא כיפיות. מה שצריך להיות במעקב שמה ביומן של גוגל למעקב.

 

  • כמובן שמה שקורה בבית בזמן שאני בבית לא מעניין אותי… בחיים לא תתפסו אותי עושה כלים או כביסות בבוקר, את זה אני עושה אחה”צ כשהילדה גם ככה בבית (או לא עושה חחח)

 

  • יש לי הרבה פעמים משימות שסתם לוקחות הרבה זמן ולא דחופות ולא מצריכות ריכוז מטורף. למשל להכניס לאקסל לידים של לקוח או משהו כזה. אז הקובץ של זה תמיד פתוח לי וכשיש לי שיחת טלפון אני פשוט עושה את זה תוך כדי וככה חוסכת מלא מלא זמן.

 

  • הפסקתי להתבייש – אם מישהו מתקשר ומציע לי “יש לי רעיון פגזי לשיתוף פעולה” אני מבקשת לדבר על זה בטלפון, מנסה לעשות הכל בטלפון ולא כמו שהייתי עושה בשנתיים הקודמות שכל אחד שהיה מתקשר ומבקש להפגש הייתי מיד קובעת פגישה ובסוף יצא שהקדשתי לכך הרבה זמן כשלא תמיד זה היה שווה את זה.

 

  • אני לא מלאך וזה לא מושלם. יש ימים שאני עובדת כמו מטורפת ומגיעה השעה 13:45 אני צריכה ללכת להוציא את ניצן מהגן. ברוב המקרים אני פשוט עובדת עוד קצת בערב ומשלימה מה שדחוף ובמקרה הכי גרוע היא רואה סרט חצי שעה ואני מסיימת. אני משתדלת לא להגיע למצב הזה.

סיכום בנקודות: לצמצם פגישות, לפעמים אם צריך להיות סנובית וקמצנית בהקדשת זמן לאחרים, להיות ממוקדת במה שחשוב. וזו כל התורה 🙂