fbpx

פוסט: מה זה אינטגרומט + דוגמה

בפוסט הזה אני רוצה להסביר מה זה אינטרגורמט ולהראות דוגמה לבעיה שהייתה ללקוחה ואת הפתרון שיצרתי לה באמצעות אינטגרומט. 

אני כותבת את זה כדי להראות שיש מקרים שעם קצת יצירתיות ואוטומציה בסיסית אפשר לפתור בעיות ובעיקר לחסוך הרבה מאד זמן. 

אז בואו נתחיל 

אז מה זה אינטגרומט?

מערכת אוטומציה שבה אפשר לבצע חיבור בין מערכות.

כלומר, אם מתרחשת פעולה במערכת מסויימת תווצר תגובה במערכת השנייה.
גם אם המערכות לא “מדברות אחת עם השנייה”

למשל:
אם מישהו נרשם לטופס לידים הפרטים שלו יעברו לקובץ גוגל שיט

או

אם מישהו נרשם למערכת ניהול לקוחות שלכם הפרטים שלו יעברו למערכת דיוור. 

סיבה ותוצאה 🙂

והנה דוגמה לפרוייקט אוטומציה שיצרתי ללקוחה ופתר לה בעיה כאובה וחסך לה ים של עבודה. 

הלקוחה היא עמותת פרוייקט עסקית יזמות נשית, 

היא הגיעה אלי עם מצב שכזה, יש לה באתר אפשרות לקנות כרטיסיות של כניסות למפגשי הנטוורקינג. 
יש באתר מערכת שמחשבת כמה ניקובים יש בכרטיסיה של כל משתתפת. 

מה שקורה זה שמשלמים עבור מפגשי הנטוורקינג באמצעות הסליקה של משולם ולאחר מכן היא צריכה לעבור ידנית על כל התשלומים ולהוריד לכל אחת את הניקובים מהכרטיסיה.

מדובר כמובן על הרבה מאד עבודה ידנית וגם אופציה שתשלומים יתפספסו. 

האתגר היה כזה:

לחברת משולם אין התממשקות החוצה, כלומר אי אפשר ליצור אוטומציה שבכל פעם שיש רכישה הפרטים של המשלמת עוברים לאתר. 

הפתרון היצירתי היה כזה:

יצרתי בתוך המייל תווית שבכל פעם שמגיע מייל ממשולם על המילים “בוצע תשלום” המייל מועבר אוטומטית לתווית מוגדר בג’ימייל. 

לאחר מכן השתמשתי באינטגרומט ליצור אוטומציה שבכל פעם שמגיע מייל עם התווית הספציפית הוא מעביר את הנתונים לאתר.
וכמובן – יצרתי פילטר שמנתח את המידע מתוך המייל ומעביר את התוכן של השדות בצורה מסודרת לאתר. 

וזהו, ככה אינטגרומט יכול לפתור בעיה קיימת ולחסוך שעות של עבודה. 

מה דעתכם?