fbpx

פוסט: רעיונות לאוטומציה לעסק קטן ואיך אפשר לחסוך באמצעות אוטומציה זמן וכסף – ראיון עם דוד ציזנר

אם אתם עוד לא מכירים את דודו ציזנר אתם פשוט חייבים להכיר אותו, הוא בעלים של חברת לנדוליני שמספקת שירותי אוטומציה והוא גם מעביר קורסי אוטומציה ומכשיר את הדור הבא של אנשי האוטומציה (למשל אותי) ובגדול הוא אחד האנשים הנחמדים ביותר שיש בארץ.

אוטומציה לעסק קטן

לקחתי את דודו לראיון קצר שהנושא שלו איך לדעתו אוטומציה יכולה לעזור לעסק קטן לחסוך זמן וכסף.

שאלה ראשונה: איך עסק קטן יכול לשפר תהליכים בעסק ולעבוד יעיל יותר ובצורה אוטומטית?

תראי, זה אותו דבר גם בעסק קטן וגם בעסק גדול, מה שהכי חשוב זה לבדוק איפה יש נזילות של זמן ושל כסף, מה מבזבז לי זמן ומה מבזבז לי כסף בעסק.
אם אני עסק קטן קטן ואני עושה הכל בעסק ואני יודע שאם אני מוציא עכשיו קמפיין אני לא אספיק לחזור ללידים למשל זאת דוגמה למצב שנוזל לי כסף מהידיים…

תן לי דוגמה לבזבוז זמן שאפשר לחסוך עם אוטומציה?

מכירים את זה שאתם רוצים לקבוע פגישה ואז מתחיל פינג פונג עם הלקוח, מתי אתה יכול? מחר בשעה 15? ביום שני ב-13?
יש כלי מדהים שנקרא קלנדלי שאיתו אפשר להכניס שעות שבהם אני פנוי ולשלוח את הלינק ללקוח וכך הוא קובע פגישה עם מינימום מאמץ והרבה חסכון בזמן.
אפשר להשתמש בוואצפ ביזנס לבנות תבנית של הודעה קבועה למי שמבקש לתאם פגישה, משהו כמו “אשמח לקבוע איתך פגישה” ולהכניס בה לינק לקלנדלי וכך לחסוך עוד כמה דקות או שעות בכל שבוע.

אפשר גם להשתמש בטוגל כלי מעולה שאפשר באמצעותו לספור כמה שעות עובדים על כל פרוייקט, וגם אפשר לגלות על מה מתבזבז לנו הזמן.
עוד טיפ לחשוב איזה פעולות אתה שונא לעשות בעסק, לבדוק כמה זמן מקדישים לזה ואז לעשות מיקור חוץ לפעולות האלו.

יש טיפים שקשורים גם לשיווק?

בהחלט! טיפ שיכול לחסוך הרבה מאד זמן הוא לכוון את השיווק שלך למי שקהל היעד שלך וכך לחסוך זמן על מענה לפניות לא רלוונטיות.

עוד משהו שקשור גם לגבי מאיפה נוזל הכסף, אם יש לכם למשל עמוד פייסבוק ואתם לא מספיקים לענות לפניות אולי שווה לשקול לייצר בוט שיענה לפניות במקומכם ויחסוך לכם זמן.
אם הלידים שמגיעים אלייכם לא מספיק חמים אולי שווה ליצור סדרת מסרים שתשלח לכל הלידים כך שהם יקבלו עלייכם עוד פרטים עד שאתם מספיקים לחזור אלייהם.
ובנוסף, אם אנשים ממלאים פרטים באתר שלכם או בדף נחיתה ויש צורך לתאם איתם שיחה או פגישה תוכלו מיידית לשלוח להם מייל עם לינק לתיאום פגישה בקלנדלי וכך תחסכו הרבה מאד זמן.

עוד טיפ שאני אומר הרבה זה שאם משהו לא עובד בשיווק של העסק זה לא חכמה לנסות להשיג עוד ועוד לידים אלא לנסות להבין מה לא עובד בתהליך הקיים ולנסות לשפר אותו.
לדוגמה: אדם שולח מיילים לרשימה של 1,000 מנויים, מתוכם 200 פותחים את המייל 30 מקליקים ו-5 קונים.
במקום להשקיע עוד בפרסום יותר חכם לבדוק מה אפשר לפשט בתהליך הזה?
איפה אנשים נאבדים לנו במהלך בדרך? אולי הדף נחיתה לא ממיר מספיק? אולי ההנעה לפעולה לא מספיק טובה? אולי לחמם את הלידים עוד קצת עם צ’טבוט שיקח מהם פרטים וישאל אותם שאלות ואז יעביר את הליד ישירות למערכת ניהול לקוחות לאיש המכירות?
כל הבדיקות האלו יכולות לעזור למצוא איפה נוזל לנו כסף מהאצבעות והאוטומציות עוזרות לנו להעלות את אחוזי המכירה ולשפר את התהליך.

מה עושים עם אלו שלא קנו? יש לך טיפים בנושא?
כן, תחשבו על זה שתמיד כמות הלקוחות שקנו ממכם תהיה נמוכה בפועל מאלו שלא קנו.
ולכן, תמיד שווה לבדוק מה הסיבה שאנשים לא קנו, אם הם לא קנו כי לא רלוונטי להם אולי שווה לכתוב להם שיעבירו לנו הפניות על חברים שזה כן רלוונטי להם?
אפשר לעשות את הכל אוטומטי להכין סטטוס של לקוח שלא סגר ומה הסיבה, אם הסיבה היא X לשלוח לו מייל מסויים נניח מייל עם הצעה להטבה או בקשה להפניות, ואם הסיבה היא Y אז מייל עם תוכן אחר.

לסיכום כמה דברים

  1. אם אתם שוקלים להכנס לתחום האוטומציות אני ממליצה בחום לעשות את זה אצל דודו, אפשר להרשם כאן בחינם לקורס זאפייר שלו.
  2. תנסו תמיד לחשוב איפה נוזל לכם זמן וכסף תאפיינו את הבעיה ואז תחפשו פתרון של אוטומציה.

וסיכום של דודו: “אוטומציה מאפשרת לעסקים קטנים לתת שירות ברמה הגבוהה ביותר בלי להתפשר, אוטומציה נותנת לכם יתרון תחרותי חוסכת לכם זמן ומאפשרת לכם ראש שקט”

סלפי: דודו ציזנר ותהילה גבאי דויטש
אני עם דודו ציזנר בסלפי במהלך הקורס שעשיתי אצלו