איך לבצע נכון אוטומציה להרשמה לסדנה או הרצאה ולמה חשוב לשים לב בתהליך ההרשמה.

כשהעברתי את הסדנה הראשונה פרסמתי פוסט בפייסבוק, הכנתי דף הרשמה פשוט עם טופס והתקשרתי לכל מי שנרשמה לאשר מולה את ההרשמה באופן ידני.
את התשלום גביתי במקום במזומן או באשראי והוצאתי קבלה על המקום.
מאז עברו הרבה מים בירדן וההרשמות לכל הסדנאות שאני מעבירה מתקיימות באופן אוטומטי.

הכנתי כמה טיפים חשובים על אוטומציה בהרשמה – רלוונטי לכל עסק שרוצה לרשום אנשים באופן אוטומטי לכל דבר.

אוטומציה

למה חשוב בכלל שכל ההרשמה תעבוד באוטומציה?

זה די ברור אבל חשוב לי בכל זאת לכתוב, יצא לי לדבר עם הרבה בעלי עסקים שביצעו הרשמה לסדנאות וחשבו שבגלל שזה פעם ראשונה אז לא קריטי שהכל יעבוד אוטומטי.
לדעתי זה כן חשוב מהרבה סיבות והנה כמה מהן:

  • זה חוסך הרבה הרבה זמן שאותו אפשר לפנות לדברים אחרים
  • אין חשש שלקוח יתפספס, שתשכחו לשלוח לו מייל או להתקשר אליו
  • זה נראה הרבה יותר מקצועי

זה לא מסובך?

האמת שהייתי שמחה מאד לכתוב שזה לא מסובך אבל לפעמים כשעושים פעם ראשונה זה מסובך אבל ברגע שלומדים את השיטה וקולטים את הרעיון זה נהיה קל יותר.

הכנתי תרשים זרימה שסוקר את תהליך ההרשמה מלמעלה.

אני לא מכינה עכשיו מדריך לכל דבר כי כל דבר זה נושא בפני עצמו, אבל אני רוצה להראות במבט מלמעלה איך אמור להראות התהליך ומה מגיע אחרי מה.

ועכשיו אני פורטת את זה לגורמים ומנסה לפשט את זה ולתת מושג איך זה אמור להראות בסוף

בונים דף נחיתה במערכת דיוור

יש בשוק מערכות דיוור מצויינות לבניית דפי נחיתה, חלקם נותנות אופציה לתקופת נסיון חינם עד כמות של מנויים (למשל VIPLUS ושלח מסר)
אני אישית משתמשת במערכת רב מסר והיא ממש נוחה לי, העלות שלה היא כ-100 ש"ח בחודש.
הנה מאמר שמשווה בין כמה מערכות דיוור שיש בשוק.

למה צריך דך נחיתה?
דף נחיתה בד"כ בונים כדי לרשום אנשים למוצר או שירות, זה יותר מהיר מאתר אינטרנט, ואם הדף כתוב נכון ונראה טוב אנשים ימלאו את הפרטים בטופס שבדף הנחיתה או יעברו ישירות לתשלום.
איך בונים דף נחיתה?
ברוב מערכות הדיוור מאד קל לייצר דף נחיתה בצורה מהירה ואינטואיטיבית, אם אתם מרגישים שזה מסתבך לכם תמיד אפשר להעזר בתמיכה טכנית של מערכת הדיוור או לבקש ממישהו שזאת העבודה שלו לבנות עבורכם את הדף.

כפתור הרשמה

בתוך דף הנחיתה חשוב שיהיה כפתור בולט וברור להרשמה. יש מחקרים על מחקרים איזה צבע הכי משפיע והכי גורם להמרה, אבל אני מאמינה שכל עוד הדף כתוב טוב וברור ויש בו ערך אמיתי ומעניין ללקוח הוא ילחץ גם אם זה יהיה וורוד וגם אם זה יהיה ירוק צהוב או אדום.
אני אישית לא מתחברת לצבעים צועקים מידי וזרחניים מידי וליותר מידי נסיונות לבלוט עם צבע.

הקמת קבוצת דיוור ייעודית לנרשמים בתוך מערכת הדיוור

בכל מערכת דיוור זה עובד קצת אחרת, אבל תמיד תהיה לכם אופציה לפתוח רשימת דיוור לאנשים שנרשמו. אני ממליצה לקרוא לזה בשם ברור ומפורט. למשל: נרשמו להרצאה בתאריך 6.12.2019 ברמת-גן.
כך אחרי שיהיו לכם כמה אירועים תוכלו לדעת כמה רשומים היו לכל מקום, לשלוח להם דיוורים בנפרד וכו'

הגדרת מייל שיגיע לרשומים אוטומטית אחרי ההרשמה

תחשבו על זה שאנשים נרשמים בדף שלכם, משלמים ואז לא קורה כלום והם מתחילים לחשוב: אממ רגע מה קורה עם התשלום? הוא התקבל? או – אני פתאום לא בטוח מה התאריך ובאיזה שעה.
ממש חשוב להכין מייל שיגיע מיד אחרי ההרשמה ויהיה בו סיכום של כל פרטי האירוע, שעה, מיקום, הוראות הגעה וכו'
בכל מערכת דיוור יש אופציה להכין מייל ולהגדיר שמי שנרשם לקבוצת דיוור מסויימת יקבל את המייל מיד אחרי ההרשמה.
בחלק מערכות זה נקרא סדרת דיוור וההגדרה היא בעצם שמי שנרשם בטופס ועבר לקבוצת דיוור יקבל מיד אחרי ההרשמה את המייל.
כך זה נראה במערכת של רב מסר

מכינים דף סליקה במערכת הסליקה

כדי שאנשים יוכלו לשלם יש צורך במערכת סליקה, יש בשוק הרבה מאד חברות שנותנות שירותים כאלו אבל העקרון די זהה, יש צורך להכין דף תשלום שאליו יעבור מי שנמצא בדף ורוצה להרשם ולשלם.
בכל מערכת בניית דף התשלום תהיה מעט שונה אבל בכולם יש צורך לבנות דף תשלום.
בדף מגדירים את העלות, האם תקבלו מייל אחרי כל הרשמה, ניתן להגדיר קופונים, מחירי מבצע, להגדיר מלאי והכי חשוב להגדיר לאיזה רשימת דיוור יצטרף מי שנרשם.
כדי לעשות את זה צריך קודם לכן להגדיר בתוך האתר של חברת הסליקה קוד שאותו מקבלים ממערכת הדיוור זה לא אמור להיות מסובך וזה בעצם יוצר תקשורת של שתי המערכות יחד.

אחרי שהגדרנו הכל ויש לנו דף תשלום לוקחים מתוך מערכת הסליקה את הלינק לדף התשלום וחוזרים למערכת הדיוור.

במערכת הדיוור חוזרים להגדרות הדף נחיתה, חוזרים לעריכה שלו ומגדירים שמי שלוחץ על הכפתור יעבור אוטומטית לעמוד הסליקה.

קבלה אוטומטית

יש מספר מערכות בשוק של חשבוניות דיגיטליות כמו: חשבונית ירוקה, אינוויוס פור יו וכו'
יש אפשר לחלק ממערכות הדיוור להתממשק עם חלק ממערכות החשבוניות וכך יוצא שמי שנרשם אצלכם בדף הנחיתה ומשלם מקבל אוטומטית קבלה למייל.
בדרך כלל יש תוספת עלות של כמה שקלים בחודש על מנת שהשירות יעבוד, אם לא משתלם לכם תוכלו להוציא כל יום קבלות בצורה ידנית למי שנרשם ושילם באותו יום, זה לא נוח אבל בהתחלה כשאין כמות גדולה של רשומים זה לא נורא.

בדיקות

כמו בכל תחום תמיד חשוב לבצע בדיקות, נסו להכנס לדף הנחיתה, בדקו איך הוא נראה בטלפונים ניידים, נסו להרשם, בדקו שאין שגיאה בתהליך ההרשמה ושאתם מקבלים את המייל כמו שצריך ושהכל זורם.
אני הרבה פעמים משנה את מחיר המוצר לשקל אחד, מבצעת את ההרשמה ובודקת שהכל תקין ואז משנה בחזרה את המחיר.
ממש חשוב לבצע בדיקות כי זה מאד מאד לא נעים לפרסם שיש אירוע או סדנה ואז לקבל פידבקים מאנשים שרוצים לשלם ולא יכולים.

לסיכום:

כאשר רוצים לצאת בפרסום של סדנה או הרצאה חשוב ליצור הרשמה אוטומטית וליצור תהליך הרשמה פשוט ומהיר.
יש בשוק מספר מערכות שעוזרות ליצור את התהליך יחסית בקלות ובמהירות.
ותזכרו – גם אם בפעם הראשונה זה נראה מסובך אחרי שתעשו את זה כמה פעמים אני מבטיחה שזה יהיה הרבה יותר קליל ומהיר.

בהצלחה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות