טיפים למי שרוצה להגיע עם העסק לארגונים

בתקופה האחרונה העברתי את הסדנה שלי להרבה עיריות/ אוניברסיטאות וכו
החלטתי לחלוק מהידע שלי ומהנסיון לטובת מי שרוצה לעבוד עם ארגונים ולא יודע איך להגיע אלייהם.

הטיפים כמובן מנסיון שלי ואני בטוחה שיש הרבה דברים שאני גם לא יודעת.

העברתי פעם ראשונה סדנה לארגון לפני כשנה וחצי/ שנתיים.  ב-2017 העברתי 12 סדנאות לארגונים. ומתחילת 2018 העברתי בנתיים 11 כאלו.

אז איך עשיתי את זה ומה עבד לי?

1. אל תתביישו לשתף בפייסבוק/ לשתף אנשים/ בניוזטלר בזה שאתן רוצות להגיע לארגונים ותבקשו שיקשרו אתכן לאנשי קשר בארגונים.

2. נסו להבין איזה סוג ארגונים הכי מתאים שתהיו שם ונסו למצוא מישהו שעובד בארגון דומה ולהבין איך בד"כ זה עובד מבחינת הביוקרטיה אצלהם.

3. אחרי שמצאנו איזה ארגונים מתאימים מה שאני עושה זה מנסה להשיג את רשימת כל הסניפים או רשימה של ארגונים.
למשל החלטתי שמרכזי צעירים זה הקהל שלי אז בהתחלה פשוט חיפשתי בגוגל מרכז צעירים תל-אביב והתקשרתי, מרכז צעירים פתח תקווה והתקשרתי, אבל אח"כ פשוט השגתי ממישהו רשימה של כל המרכזי צעירים והטלפונים.
כל טלפון שאני משיגה כמובן רושמת בקובץ אקסל זה סופר שימושי.

4. אחרי שאני מתקשרת אני מתעדת את השיחה וכותבת שזה במעקב ושמה לי ביומן מתי לדבר איתם שוב.

5. בשיחת טלפון אני מציגה את עצמי ואומרת "היי מדברת תהילה, אני רוצה להציע לכם פעילות למרכז צעירים עם מי אפשר לדבר?"
ואז או שמפנים אותי ומעבירים את השיחה, או שאומרים לי לשלוח מייל.
לפעמים יש התלהבות ומבקשים מלא פרטים (ואני כותבת לי שהם התלהבו) ולפעמים זה סתם מישהו שרוצה לנפנף.

אני שולחת מייל: בהמשך לשיחתנו, אני עושה XYZ מה שצריך בשביל לקיים סדנה הוא X ומצרפת פלייר שייוקי והמלצה.

אם דיברתי עם מישהו וביקש הצעת מחיר אז אני מצרפת גם הצעת מחיר ומתאמת איתו שנדבר נניח עוד שבוע.

אחרי שבוע אני חוזרת ושואלת מה קורה עם ההצעה ואם רוצים להתקדם.
אם כן אחלה. אם צריכים לחשוב אז אני במעקב ואם אומרים שאין תקציב שואלת מתי יהיה תקציב ורושמת לי ביומן.
או שמנסה להציע פתרון נגיד שישלמו בשוטף או משהו כזה.

אם אומרים שלא מעוניינים אז רושמת לי ושואלת אם להיות בקשר עוד חצי שנה נניח.

אם אומרים שהמחיר יקר אני מסבירה מה זה כולל ושזה לא יקר ושזה מחיר קבוע ובכל מקום משלמים לי את המחיר הזה ושלדעתי זה שווה ברוב המקרים זה עובד כי המחיר שלי באמת הגיוני.
אלא אם כן אין תקציב.

אם סוגרים על תאריך אני מבקשת שיכתבו לי במייל חוזר אישור על התאריך ושיחזירו הצעת מחיר חתומה יש כמובן דמי ביטול אבל זה נושא אחר…
אחרי שסוגרים אני מיד שולחת להם במייל חוזר ניכוי מס במקור, אישור על מספר חשבון בנק וכו' ומבקשת שיעבירו להנהלת חשבונות.

שבועיים לפני התאריך אני מוודאת שלא שכחו, שואלת איך הולך עם הפרסום ואם צריכים עזרה עם זה.

לגבי גבייה אני כותבת בהצעת מחיר שהתשלום רק בהעברה בנקאית לא צ'ק (כמובן שיש מקומות שאין ברירה אבל מנסה)
כותבת תשלום בשוטף עד 30 אבל כמובן יש מקומות שאין ברירה.

זהו עד כאן אלו היו הטיפים שלי לגבי איך להגיע לארגונים 🙂

בהצלחה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות