fbpx

פוסט: ניהול קבוצה בפייסבוק – תובנות חשובות שלמדתי.

אני מנהלת קבוצת פייסבוק עם 20,000 חברים והכנתי פוסט עם כמה תובנות שלמדתי מניהול קבוצה.

בסוף הפוסט הוספתי כמה טיפים של מנהלי קבוצות אחרות בפייסבוק שתרמו טיפים חשובים מנסיונם.

התובנות שלי:

  • קבוצה בפייסבוק היא לא לוח מודעות, כמו שלא מקובל שעסקים יכנסו לקבוצה וישימו מודעה ויצאו אותו דבר אני משתדלת לא להפוך את הקבוצה ללוח מודעות שלי. אני מפרסמת תכנים עם ערך באופן יומיומי ולא רק פרסומות.
  • יש אנשים שתמיד יתלוננו בכל מקום זה ככה. ברוב המקרים אפשר להתעלם מהם אך כשזה מגיע למצב שעל כל דבר יש תלונה זו כבר בעייה. אם מדובר על אנשים שאפשר לשוחח איתם בהרבה מקרים שווה לנסות לדבר איתם ולפתור את הבעיה. אם המצב בעייתי או במצב שאנשים ממש מעכירים את האווירה זו לא בושה להוציא אותם מהקבוצה.
  • עוד משהו שלמדתי לאחרונה: אנשים מאד אוהבים לספר על עצמם אני מעלה הרבה פעמים פוסטים שמזמינים אנשים לספר על עצמם, על הרכב שלהם וכו’ אנשים מאד אוהבים לשתף פעולה עם זה וזה גורם לקבוצה להיות מעניינת ומועילה.
  • אפשר להעזר באנשים אחרים בניהול הקבוצה אבל עדיין רוב האחריות וההחלטות נשארות בסופו של דבר אצלכם. אני הגדרתי כמה מגשרים בקבוצה והם עוזרים לי מאד בעיקר לאשר מצטרפים חדשים ולחסום אנשים שמגיע להם להחסם. אבל עדיין את ההחלטות העיקריות והמהותיות אני משאירה אצלי.

פיצ’רים שימושיים שפייסבוק הוסיפו לאחרונה ועוזרים מאד בניהול קבוצה:

  • פייסבוק הוסיפה אפשרות נחמדה של לשאול אנשים שאלה לפני שמצטרפים לקבוצה, זה שירות מצויין שיכול לעזור להבין טוב מה אנשים מצפים מהקבוצה, זה גם יכול לעזור לסנן אנשים שהגיעו מהסיבות הנכונות. לדוגמה: אני שואלת בשאלות המקדימות מה אתה מצפה מהקבוצה ואיך שמעת עלייה. אם מישהו מגיב שהוא רוצה להצטרף לקבוצה לא מהסיבות הנכונות יש לי הזדמנות למנוע כניסה של אדם כזה לקבוצה. לדעתי קבוצה טובה ומוצלחת זו האיכות ולא הכמות.
  • פייסבוק הוסיפו אפשרות של לראות מי מועיל ותורם לקבוצה הכי הרבה, מידי פעם אני יוצרת קשר עם האנשים האלו ומודה להם שהם תורמים לקבוצה ושואלת מה הם היו מצפים מהקבוצה, אם יש להם רעיונות לשיפור וכו’. פידבקים זה אחד הדברים שהכי עוזרים בניהול הקבוצה.
  • אופציה נוספת שנוספה היא קצת ססטיסטיקות על הקבוצה ועל מי חברים בה זה נחמד לראות בזה מגמות במיוחד בקבוצות גדולות עם הרבה גולשים.

כמה זמן לוקח לנהל קבוצה?

זו שאלה שקשה לענות עלייה, אמנם האפשרויות של תזמון פוסטים יכולה לחסוך זמן אבל עדיין קשה לכמת את הזמן שמושקע בקבוצה. יש תקופות שניהול קבוצה יכול לקחת כמה שעות ביום ויש תקופות שפחות. הכל תלוי באופי הקבוצה, ברמת הפעילות ובסוג האנשים.

איזה שאלות אתם צריכים לשאול את עצמכם לפני פתיחת קבוצה:

האם יש לי זמן ופניות לנהל קבוצה לאורך זמן?
האם אני יודע מי הקהל שלי ואם הוא אכן יכול להתאים להשתתף בקבוצה?
האם יש לי ערך אמיתי שאני יכולה לתת בקבוצה? האם אני יכולה בצורה כלשהיא למנף את הקבוצה לתועלת אישית או עסקית שלי?

ניהול קבוצה בפייסבוק, תמונה של אנשים מחזיקים ידיים, קהילה של אנשים

וכמו שהבטחתי ביקשתי מכמה מנהלי קבוצות להוסיף טיפים משלהם על ניהול קבוצה:

מורן אלויה, מנהלת את הקבוצה פרוייקט עסקית- יזמות נשית כבר 6 שנים. אומרת כך: “אני חושבת שהכי חשוב זה לתת ערך מוסף – ליצור עניין, פעילויות יזומות, ימים קבועים ולעודד שיתוף ידע וסיעור מוחות. יש לנו לו”ז שבועי שרלוונטי לקהל שלנו (עצמאיות) כך שכמעט בכל יום בשבוע יש פעילות תורמת כזו או אחרת. יום הפרסום מותנה במענה על מטלה עסקית מעניינת ומעוררת מחשבה כך שגם אז יש תרומה לקהילה.
מידי פעם להכנס לנתוני השימוש של הקבוצה, להבין מה עובד יותר ומה פחות ולתת מענה בהתאם”

שרון גולן, מנהלת את קבוצת אוכל בריא לקטנטנים – מבשלים ביחד: “מבחינתי הדרך הטובה לנהל קבוצה היא לתת ערך, לתת מתנות, לתת עצות, לשתף מהדרך שלי ולאפשר להם לדעת שאני בדיוק כמוהם”

רעות לוינברג, מנהלת את קהילת רעות תקני לי ואני חושבת ששני הדברים הכי חשובים הם זמינות גבוהה שלי לצרכי החברים בקבוצה והצבת גבולות וסדר כדי שהבלאגן לא יחגוג ואנשים יתייאשו”

אודי ברק אומר כי: “אני מתייחס לקבוצה שלי כמו אל הבית הפרטי שלי, שם אני המארח. מקום שמאפשר לי לתת לאנשים שבחרו להיות שם ולקבל את הערך שלי.נתינה זו המילה המובילה מבחינתי”

ריטה גולדשטיין גלפרין אומרת כי: “להתייחס לקבוצה כקהילה ולא כלוח מודעות שיווקי. הרעיון הוא לבנות הכרות ושיח אמיתי ואותנטי בין האנשים ולא רק לשווק להם את המוצרים /שירותים שלך”

שרון איתן, מנהלת את קבוצת שלובות: “הטיפ שלי הוא להפגין נוכחות יומיומית. להגיב לפוסטים. לדאוג שלא יהיו תגובות פוגעות. ליצור תנועה”

יעל יא, מנהלת את קבוצת מפסיקים לעשן ביחד עכשיו אומרת כי: “הדגש שלי בקבוצה היא ליצור בית חם, אוירה מאוד נעימה וטובה שמאפשרת פתיחות ותמיכה וחיבור אמיתי בין האנשים. הקהילה הזו מקסימה ונוגעת ללב, וממש הקפדתי בהתחלת הנהול על מעבר לשפה מכבדת וטובה ונעימה, ומהר מאוד התמלאתי נחת. העיצה שלי מתאימה לקבוצות תמיכה בעיקר, אבל אוירה טובה חשובה בעצם בכל מקום”

אורה אריאל, האופטימית מנהלת את קבוצת מתייעלים ואופטימים אומרת כך: “תכירו את הקהל שלכם ותבינו מה מעניין אותם. זה הדבר הכי חשוב. לדעת מה הקהל רוצה לראות, לקרוא ולדבר עליו ולזרום איתו. זה לוקח קצת ניסוי וטעייה אבל בסוף מצליחים לעצב את התכנים לקהל וזה עוזר לקהילה להתגבש”

עינב רפאל, “הסוד לדעתי והטיפ הכי חשוב: לתת ערך ולתת לאנשים סיבה להרגיש בבית. מנהלת את קהילת המעצבים הגרפיים בפייסבוק כבר כמה שנים, גדלנו מקבוצה של 4000 איש ל-12000 איש דווקא בגלל שעשינו שינוי והפסקנו עם מדיניות הדלת הפתוחה והפסקנו להכניס אנשים לא רלוונטים. אנחנו מקפידים שיגיעו לקבוצה רק אנשים שמסתכלים אליה בתור קהילה ובאים לתרום ולהירתם, והוצאנו את כל הלקוחות ואלו שמסתכלים אלינו כאל ״קהל יעד שיווקי״ ולא כאל קולגות החוצה”

אייל מליון, מנהלת את קבוצת מרפסות מעוררות השראה נותן טיפ למנהלי קבוצה: שאלו את החברים בקבוצה מה הם רוצים. את החדשנות, הערך המוסף, האווירה,הבית. תוכלי לההעביר את המסר רק אחרי שתדעי במדוייק מה הקהל שלך מחפש ולמה הוא שם מלכתחילה”

תהילה 🙂

כפתור טלפון-3

עקבו אחרי בפייסבוק