fbpx

פוסט: למה חשוב לעסק קטן לפתוח חשבון בנק נפרד?

ביום שפתחתי את העסק שלי פתחתי יחד איתו חשבון בנק ויש לכך יתרונות מהותיים מאד:

אמנם לפי החוק עוסק פטור ועוסק מורשה לא חייבים לפתוח חשבון בנק נפרד אך לדעתי זה חשוב מאד ותורם לעסק.

מה היתרון של חשבון בנק נפרד לעסק?

היתרון העיקרי הוא סדר וארגון, יש שליטה בהכנסות ובהוצאות אפשר לדעת בכל רגע נתון מה מצב העסק.
כשיש חשבון בנק נפרד קל יותר לראות את ההכנסות וההוצאות, אם מישהו עשה לכם העברה בנקאית פשוט לראות את זה ולא צריך לחפש את זה בין השכירות המשכנתא ושאר התשלומים.

הטיפים שלי לעשות את זה נכון

– כדי לעשות את זה מסודר וכדי שהבנק ה”רגיל” יראה שיש הכנסה קבועה מה שעשיתי זה הוראת קבע קבועה בכל תאריך ראשון לחודש מופרש אוטומטית סכום כסף מהחשבון העסקי לחשבון הפרטי.
כך יש סדר וארגון. כמובן שאם יש חודש בעייתי אפשר לעצור את הוראות הקבע באופן חד פעמי או לשנות את הסכום.  אני התחלתי מסכום נמוך והעלתי אותו בפעימות בכל פעם שהעסק גדל.

– בסוף חודש נשאר תמיד סכום כסף בחשבון העסקי ואפשר להגדיר ככה בקלות תקציבים למשל: כל חודש סכום מסויים על שיווק העסק, סכום מסויים ללימודים והעשרה וכו’ – עוד משהו נחמד שעשיתי בכל חודש שמתי כסף מהרווחים של העסק בפק”מ וכך כשהיה צורך לשלם למשל לביטוח לאומי סכום גדול או להקפיד לפנסיה פשוט לקחתי מהחסכון של העסק. שווה לשקול את זה החיים הרבה יותר קלים ככה.

– בחודש שעבר הזמנתי כרטיס אשראי לעסק וכך ההוצאות של העסק שחייבות להיות בכרטיס אשראי יורדות מהחשבון של העסק זה הרבה יותר מסודר ונוח לעבוד כך.

– אם יש לכם עוסק מורשה ההמלצה היא לעשות כל יום או כל שבוע סיכום של ההכנסות ולשמור את הסכום של המע”מ בפק”מ בצד וכך לא להיות מופתעים בסוף חודש שיש צורך לשלם סכום גדול.

אגב, עלות אחזקת חשבון בנק עומדת על כמה שקלים בודדים בחודש, יש בנקים שניתן לסכם איתם שעד כמות מסויימת של פעולות בחודש משלמים סכום חודשי קבוע וכך העמלות אינן משמעותיות.

איך לבחור בנק?

אני מאד אוהבת לעשות את הכל דרך האינטרנט ולכן עובדת עם חשבון וירטואלי של בנק מזרחי, אני בטוחה שיש בנקים נוספים שמציעים שירות כזה.

בחשבון וירטואלי הכל עובד דרך האינטרנט, אם לעיתים נדירות יש צורך אז הכל עובד עם שליחים או שאני קופצת לסניף שקרוב אלי והם מסדרים מה שצריך.

בינתיים בשנתיים האחרונות הייתי צריכה פעם אחת לקבל כרטיס אשראי והוא הגיע עם שליח ופעם אחת היה מסמך שביקשו ממני להביא מקורי אז הלכתי לסניף והביאו לי אותו.

לסיכום: ממליצה מאד כמו בכל תחום בעסק להיות מסודרים, לעבוד בצורה מאורגנת זה בעיניי קריטי ועושה את ההבדל.