fbpx

פוסט: שיטת השניצל- מה זה ולמי היא מתאימה :) לין סטארט-אפ

איך משניצליה פשוטה מול הבית הבנתי משהו חשוב על עסקים, מה זה לין סטארט-אפ ולמה אני קוראת לזה שיטת השניצל?

כמעט 10 שנים גרתי ברחוב ז’בוטינסקי בבני-ברק ופתח-תקווה, כל כמה שבועות הייתי רואה עסק של אוכל שנפתח, הבעלים החדשים היו משפצים את החנות משקיעים מאות אלפי שקלים, בונים מקום מפואר עם שלט ענק, כסאות מושקעים ומה לא?  ואחרי כמה חודשים סוגרים במפח נפש.

יום אחד פתחו מול הבית שלי מקום קטן שמוכרים בו שניצלים, בעל המקום תלה שלט גדול בכתב יד “שניצל ב-10 ש”ח” והתחיל למכור שניצלים (ממש טעימים אגב)
הוא לא שיפץ, הוא לא השקיע אלפי שקלים, הוא שכר מקום קטן והתחיל לבחון את השוק.
כל כמה ימים הוא הוסיף משהו קטן, פעם אחת כסאות פלסטיק, פעם אחת תפריט חדש, פעם אחת הוא עבר לשלט יותר מושקע ובכל פעם השתכלל קצת.

כשהוא רצה לבחון את השוק ולהוציא מוצר חדש הוא ניסה, בדק את תגובות השוק ובכל פעם ניסה מוצרים חדשים בלי להשקיע הרבה משאבים וכסף.

תמיד אמרתי לעצמי שכשאני אפתח עסק אני אעשה אותו בשיטת השניצל!

וזה מה שעשיתי…

פתחתי לפני 3 שנים (בתחילת 2015) את הבלוג “אוטול’ה” על תבנית חינמית של וורדפרס, הכנתי לבד לוגו, לא שילמתי הון למתכנת (אבל אני נשואה למתכנת) ובתחילה אפילו לא קניתי דומיין.

רציתי לבדוק אם הבלוג מעניין בכלל מישהו בעולם, כשראיתי שכן לאט לאט גדלתי והתפתחתי, התחלתי לפרסם בפייסבוק הפרטי, פתחתי עמוד עסקי, עבדתי תמיד לאט לאט ובטוח וכך אני עושה עד היום.

לפני שנה התראיינתי אצל ליאור פרנקל בפודקאסט וסיפרתי לו על שיטת השניצל, הייתי בטוחה שזה משהו שאני המצאתי.. מתברר שבעולם הסטארטאפים קוראים לשיטה לין סטארט-אפ.

באנגלית זה Lean startup-״סטרטאפ רזה״

זה עובד בדיוק כמו בחנות השניצל ובדיוק כמו שעשיתי, לבחון את השוק, לפתח משהו קטן, לקבל פידבקים ואז להחליט על הכיוון.

אני חושבת שלפעמים אנשים משקיעים הון ומוציאים מוצר ואז מתברר שהשוק רוצה את זה אבל מעט שונה ואז כל ההשקעה הייתה לחינם.

נכון,  זה לא רלוונטי לכל תחום אבל בהרבה מקרים זה יכול לחסוך הרבה כסף, זמן וכאבי לב מיותרים.

בהצלחה 🙂